Handla tryggt på LightNordica.se
Orderbekräftelse och KvittoNär du gjort klart din beställning så e-postar vi dig ett kvitto samt inloggningsuppgifter till det konto som du har skapar åt dig, där du kan se din orderstatus och historik. Om du inte får någon e-post så kan det bero på att du angett fel e-postadress. Skicka då ett e-post till info@lightnordica.se eller kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Priser
Samtliga priser anges i SEK, inklusive moms. Priset som anges på www.lightnordica.se vid inköpstillfället är det pris som gäller.
Betalsätt
Vid köp via faktura eller avbetalning, förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom vår kreditpartner Klarna AB, uppgifterna kan inte ses av någon annan än av Klarna AB, inte ens av oss, lightnordica.se. Är du konsument påverkar den dock inte din kreditvärdighet. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.
- Klarna Faktura, - Betala inom 14 dagar (Fakturaavgift 0 kr, mer information
Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan skall betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta kundservice
- Klarna konto - Delbetalning, du kan dela upp betalningen på t.ex. 6, 12, 24 eller 36 månader
När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden
- Kortbetalning via VISA och Mastercard
Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort.
Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.
Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Klarna AB för att garantera snabb och säker betalning.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Payex säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet
- Förskottsbetalning, betala in den totala ordersumman på vårt Bankgiro 262-6166
Ange ditt namn och ordernummer. Så snart vi ser din betalning (det tar 2-3 bankdagar) så packar och skickar vi dina varor. Uppgifter om gjorda beställningar hittar du under "Mitt konto" när du har loggat in. Om betalningen inte är oss tillhanda inom 7 kalenderdagar från beställningsdatum annulleras ordern
- Direktbetalning via ditt konto på Swedbank, Nordea, SEB eller Handelsbanken
- Kortbetalning via PayPal (Lätt att skapa konto och komma igång, mer information här)
Leveranstid
Leverans från oss sker normalt 1-3 vardagar efter vi tagit emot din order, om inte annan leveranstid anges vid produkten. Därefter tar det 1-2 dagar innan försändelsen når fram till dig. Skulle det vara extra bråttom att få ditt paket, lämna ett meddelande till oss när du gör din beställning eller hör av dig till oss via mail så ska vi göra vad vi kan för att leverera så snabbt som möjligt. Samtliga varor levereras vid ett och samma tillfälle. För beställningar där varorna har olika leveranstider levereras alltså samtliga varor vid ett och samma tillfälle då de alla finns i lager. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden så kontaktar vi er för ett godkännande av delleverans.
Leveranssätt
Din beställning levereras med brev eller paket beroende på vikt och storlek. Paketen levereras av Posten och distribueras ut vardagar enligt Postens egna villkor. Samtliga leveransvillkor gäller inom Sverige. Leverans sker till din hemadress eller till ditt närmsta post- och serviceställe. Observera att brev och paket ligger hos ditt lokala serviceställe endast 14 dagar varefter det returneras till oss. Vi behandlar då brevet/paketet som ett ej uthämtat paket – se nedan under rubriken ’Ej utlöst försändelse’.
Fraktkostnad
Igen fraktkostnas utgår såvida det inte speciellt framgår vid produkten.
Kostnaden för frakten baseras på den sammanlagda vikten av varorna i din order samt brevet/paketets storlek. Detta för att kunna erbjuda en så billig fraktkostnad som möjligt.
Öppet köp, Ångerrätt och Garanti - 100% Nöjd kund garanti!
Du har 30 dagars öppet köp- och ångerrätt på alla inköp, även på rabatterade produkter. Garantin gäller 12 månader. Om du vill returnera en vara så återbetalar vi hela beloppet (ej returfrakt) när vi mottagit returen. Du har dessutom möjlighet att öppna förpackning och titta på lampan! Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Om du vill returnera något så måste du kontakta oss på info@lightnordica.se innan för instruktioner. Vi återbetalar pengarna så snart vi fått produkterna i retur. Vi löser ej ut paket som returnerats mot postförskott eller efterkrav.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
• Ordernummer
• Fakturanummer
• Titel och artikel nr. på de produkter du vill returnera
Återbetalning (ej frakt och övriga avgifter) görs inom 30 dagar efter att vi har mottagit och kontrollerat varan. Kom ihåg att ange det konto du vill ha pengarna insatta på.
Reklamation
Skulle någon produkt vara skadad eller på något annat sätt defekt, eller om du fått fel vara/fel antal ber vi dig kontakta oss omedelbart på info@lightnordica.se så att vi kan rätta till felet. Vid eventuella tvister i samband med en reklamation följer vi Allmänna Reklamationsnämnden beslut.
Ej utlöst försändelse
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad (395 SEK f.n. inom Sverige, 990 SEK för andra länder). Om du skickar tillbaka ditt paket felaktigt (exempelvis genom att skicka som Postpaket eller till kontoret istället för lagret) så förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad (395 SEK f.n inom Sverige, 990 SEK för andra länder). Faktura skickas ut inom 14 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss. Har du fler än 3 outlösta paket så kommer ditt kundnummer att spärras för vidare shopping hos oss.
Allmänna villkor
Du måste ha fyllt 18 år för att handla i vår webbutik*. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra leveransvillkor och därmed lagt en bindande order. Alla varor är Lightnordica.se egendom tills vi erhållit full betalning. Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök kommer omedelbart att polisanmälas.
*Detta är för att omyndiga enligt svensk lag inte kan ingå avtal, och därmed heller inte ingå ett köpeavtal. Självklart går det dock bra att beställa om dina föräldrar vet om det och har sagt att det är OK att du gör en beställning. Så länge du har dina föräldrars tillåtelse är det helt i sin ordning att beställa i sitt eget namn.
Tvist
Vi kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Personuppgiftspolicy, Anti-Spam och Cookies (kakor), läs mer om detta här.